Elon Musk Donald Trumppal készített, nagy port kavart, hibákkal tarkított hétfői interjúja csak a legújabb epizódja volt a technológiai mogulnak a volt elnök iránti tartós rajongásának. Musk, akitől nem idegenek a viták, kendőzetlenül támogatta Trumpot a 2024-es elnökválasztáson – és jelentős szerepet játszott abban, hogy Trump visszakerült az X-re, a korábban Twitter néven ismert közösségi médiaplatformra.
A hírességek minden választási ciklusban megpróbálják a jelöltjük javára tenni a mérleg nyelvét. És bár egy új tanulmány szerint az olyan hírességek, mint Megan Thee Stallion vagy Kid Rock befolyásolhatnak egy választást a szavazók lelkesedésének megdobogtatásával, a rendkívül gazdag és befolyásos vezérigazgatók – mint Musk – azok, akik a politikai kampányok során túl nagy hatalmat tudnak gyakorolni.
Mint minden amerikai állampolgárnak, Musknak és más vezérigazgatóknak is joguk van részt venni az amerikai politikában, a szuper PAC-ok finanszírozásától kezdve a színfalak mögött végzett munkán át a szavazatok összegyűjtéséig, egészen addig, hogy a platformjaikon közönséget biztosítanak számukra. De ennek a szerepvállalásnak ára lehet.
A történelem óvatosságra int: Henry Luce, a TIME alapítója teljes mértékben elkötelezte magát Dwight Eisenhower tábornok kampányának támogatása mellett. Eisenhower teljes mellszélességgel való támogatása, ami szokatlan egy médiakonglomerátumtól, rövid távú előnyökkel járt – hozzáférést biztosított számára Eisenhowerhez a Fehér Házban. De végül Eisenhower lelkes felkarolása károsan hatott a magazin újságírói hírnevére. – írta a POLITICO mai cikkében