A Meta októbertől felfüggeszti a politikai, választási és társadalmi témákat érintő fizetett hirdetések közzétételét az Európai Unió területén – közölte a vállalat. A döntés az Európai Unió új szabályozására adott válasz, amely a politikai reklámok átláthatóságát és célzottságát szigorítja.
„Ez egy nehéz döntés volt, de az új szabályozás jelentős operatív kihívásokat és jogi bizonytalanságokat okoz” – indokolta a Meta, hozzátéve, hogy az intézkedés miatt a felhasználók „kevésbé személyre szabott hirdetésekkel” találkozhatnak a platformokon.
A cég ugyanakkor hangsúlyozta, az új szabályozás nem akadályozza meg az uniós polgárokat vagy jelölteket abban, hogy politikai tartalmakat tegyenek közzé vagy ezekről vitázzanak. Ezeket a tartalmakat azonban nem lehet majd fizetett hirdetésekkel népszerűsíteni a Facebookon és az Instagramon.
Forrás – ANSA
