A cikk az amerikai közoktatás egyre növekvő politikai és finanszírozási problémáit elemzi, különös tekintettel a fogyatékkal élő diákokra. A szerző szerint az oktatási rendszert érő politikai támadások és forráskivonások az egyik legkiszolgáltatottabb csoportot, a speciális igényű gyermekeket érintik a legsúlyosabban.
A cikk részletezi, hogy az amerikai oktatási rendszer számos államban komoly forráscsökkentéssel küzd, ami különösen a fogyatékkal élők számára fenntartott programokat veszélyezteti. Az oktatási reformok és a magániskolák finanszírozásának előtérbe helyezése miatt a közoktatás egyre nehezebben tud megfelelni az inkluzív oktatás elveinek. A szerző megemlíti, hogy a speciális oktatási programok megszüntetése vagy csökkentése miatt sok családnak magániskolai alternatívákat kell keresnie, amelyek viszont drágák, és nem mindenki számára elérhetőek.
A cikk arra is kitér, hogy a közoktatás leépítésével nemcsak a fogyatékkal élő gyerekek, hanem minden diák hátrányt szenved, hiszen az egyenlő hozzáféréshez való jog sérül. A szerző felhívja a figyelmet arra, hogy a politikai döntéshozóknak figyelembe kell venniük az érintett közösségek véleményét, és sürgős reformokat kell végrehajtaniuk a közoktatás védelmében.