Az oktatási minisztérium kudarcai: Hogyan hagyják cserben az egységes megoldások a vidéki iskolákat?

Szerző: | jan 20, 2025 | Afrika, Vélemény

A News24 cikke szerint a Dél-afrikai Alapfokú Oktatási Minisztérium (DBE) és a tartományi oktatási osztályok számos iskolában nem teljesítik az állami iskolai infrastruktúrára vonatkozó Minimum Egységes Normák és Szabványok alapvető követelményeit.

A cikk kiemeli, hogy a DBE gyakran alacsony célokat tűz ki, például az Accelerated School Infrastructure Delivery Initiative (ASIDI) program keretében mindössze kilenc új iskola építését tervezi, ami nem elegendő a valós igények kielégítéséhez.

A szerzők rámutatnak, hogy az ilyen „egy kaptafára” készült megoldások figyelmen kívül hagyják az egyes iskolák és közösségek sajátos szükségleteit, és nem veszik figyelembe a helyi körülményeket. Ez különösen hátrányosan érinti a szegényebb, vidéki területeken élő diákokat, akik számára az alapvető infrastruktúra hiánya komoly akadályt jelent az oktatáshoz való hozzáférésben.

A cikk szerzői hangsúlyozzák, hogy a DBE-nek rugalmasabb és célzottabb megközelítést kellene alkalmaznia, amely figyelembe veszi az egyes iskolák sajátos körülményeit és szükségleteit. Csak így biztosítható, hogy minden diák megfelelő tanulási környezetben részesüljön, függetlenül lakóhelyétől vagy társadalmi-gazdasági helyzetétől.

Forrás: LINK