A DOJ nemrégiben közzétett vádiratából kiderült, hogy orosz kormányzati alkalmazottak 10 millió dollárt juttattak a Tenet Media konzervatív médiavállalatnak, hogy a közösségi média influencereken keresztül Kreml-barát dezinformációt terjesszenek. Ezek az influencerek, köztük Tim Pool, Benny Johnson és Dave Rubin, állítólag nem tudtak az orosz kapcsolatról. Havonta akár 400 000 dollárt is kaphattak az influencerek . Pekka Kallioniemi dezinformációs szakértő kifejtette, hogy a népszerű influencerek használata hatékonyabb taktika Oroszország számára, mint a botok és a trollok. A cél az Egyesült Államok polarizálása és külpolitikájának gyengítése, olyan kérdésekre összpontosítva, mint az ukrajnai segélyezés és a belpolitikai aggodalmak.
Felhasznált forrás: https://www.politico.com/news/magazine/2024/09/07/why-the-kremlin-loves-social-media-00177759